Wednesday, September 5, 2012

the familia!

assalamualaikum, hello and hye !

keluarga? yess, semua orang ada family and haruslah syg family msing2 kan.. klu xsayang ...oh oh oh..itu sgt peliks oke.tak sayang family g maen jauh2. hahah

oke,now focus MS focus.. MS? haha..bajet artis gile. 

why familia?

so, here we go 

keluarga adalah salah satu tempat untuk kita berkongsi kebahagian,kesedihan dan apa-apa yang berkaitan selain sedare mare and kawan-kawan.. kalau ada masalah family lah yang akan kita cari kann.. xkisahla mak ke ayah ke adik ke abang ke kakak ke.. 

hubungan kekeluargaan adalah satu hubungan yang mcm mana skalipun  xdapat dipisahkan. bak kata pepatah "air yang dicincang xkan putus" kan kan kan..

contohnya dalam hubungan dengan adik beradik, bergadoh macam mana sekalipun lama2, xya lama sgtla..kejap je pon kadang-kadang dah baik.. biasela gaduh2 manje.haha

hubungan antara keluarga ni selalunya akn jadi lagi bermakan bila kita dah besar *pada pendapat aku la* sebabnya bila masing-masing dah besar barulah akan rasa pentingnya keluarga dalam hidup ni.

contohnya macm aku laa..haha.. masa kecik dulu gaduh bukan main ngan adik2 aku y xnormal tu tpi bila dah besar ni baru aku taw aku ni syg kat dorg rupenye.haha (bngok ape aku merepek ni)

haa, ni la adik2 aku y aku syg sgt! opss lgi sorang xde..dah masuk blajar

kalau dulu..rase menyampah pon ada bila tgh gaduh laa.tgh baik rase bess laa.tpi sejak-sejak aku dewasa ni (dewasa la sgt!) xdah..dorang jela tempat aku nk marah ke,nk gurau xpon nk mintak tlg.. aku rase aku nak jadi seorang kakak y baik lagi sweet gitu.haha. 

okela, malas dah nak beleber panjang.sebenarnya nak kate aku rindu je kt adik aku y 2 ekor tu..haha. lame xlepak, borak ngn dorang. blajo jauh2 sgt tekpongnyer..*padahal kt Malaysia je pon bkn kt oversea* haha.. 

till then. bye :p



No comments: