Friday, September 21, 2012

mengubati diarrhea dari rumah :)

apekah itu diarrhea? diarrhea atau dlm perkataan glemernya ialah cirit.. selalu orang akan mengalami diarrhea apabila demam (aku lettew) ayaupun salah mkn dan lain2 sebab lagi..kesan jgka panjg nya akan menyebabkan org y mengalaminya dehydrated dan plg bahaya blh menyebabkan maut.

petua ni aku xtaw mk aku tahu dri mane tpi die trnkan kepade aku teap kali aku kena diarrhea ni and malas jumpe doktor.. cara nk rawatnya senang ajeee.. anda kena pastika rumah anda mempunyai teh.. 



xkesa la teh uncang ke serbuk ke yang penting teh.. carenye ialah dengan merendam teh trsebut dlm air panas.. pastu seap.. jgn isi gula.. kire minum teh kelat laa.. insyaAllah blh baik.. klu nk cpt baek buat teh tu mmg kelat pnyer.. mmg rasenye xsedap la tpi aku da biase sbb slalu kene.hehe..so dgn cara ni xya kite g jumpe doktor melainkan sakit prt tu mkin trk.. mnm teh kelat pon xmnjadi..tu g jmpe doc la.. okee.. 



selamat mencuba :) 

No comments: